Obchodné podmienky


1. Všeobecné ustanovenia

 Nasledujúce obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom: POINTS SLOVENSKO s.r.o., IČO: 31 369 146, Drotárska 15, 811 02 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 6708/B (ďalej len "Obchodník") a spotrebiteľom. Predmetom tejto zmluvy je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

 Kontaktné údaje obchodníka:

POINTS SLOVENSKO s.r.o.,

IČO: 31 369 146,

Sídlo: Drotárska 15, 811 02 Bratislava,

zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 6708/B

DIČ: 2020292373

IČ DPH: SK2020292373

Telefón: +421 905 885 851

Email: info@vikingsports.sk

 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava

Odbor výkonu dohľadu

http://www.soi.sk

ba@soi.sk 
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

fax č. 02/58 27 21 70

 

1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, v ktorej budú dohodnuté podmienky odchylne od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Novo dohodnuté obchodné podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)

1.2. Na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok sa doplnkovou zmluvou rozumie zmluva, pri ktorej spotrebiteľ nadobúda tovar alebo je mu poskytovaná služba, ktorá súvisí s predmetom danej kúpnej zmluvy, pokiaľ je dodávaný tovar alebo poskytovaná služba Obchodníkom alebo treťou stranou na základe ich dohody. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Spotrebiteľom je fyzická́ osoba, ktorá́ v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná́ v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorá je prevádzkovaná obchodníkom, obsahuje aj daň z pridanej hodnoty v stanovenej výške podľa platného právneho predpisu Slovenskej republiky. Nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky obchodné a iné akcie platia do vypredania zásob, ak pri danom tovare nie je uvedené inak.

1.4. Právom obchodníka je kedykoľvek upraviť predajnú cenu tovaru, ktorá je uvedená na internetovej stránke elektronického obchodu, v prevádzke obchodníka. Takáto zmena sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte neprišlo k dodaniu tovaru.

 

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe návrhu, ktorý zasiela spotrebiteľ (rozumej aj ako kupujúci) obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára prostredníctvom internetovej stránky obchodníka, ktorému zaslal návrh na jej uzatvorenie. Predmetom zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného spotrebiteľom za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len "objednávka").

2.2. Po odoslaní objednávky bude zaslaná na e-mailovú adresu automaticky generovaná správa o prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka (ďalej len "potvrdenie doručenia objednávky"). V prípade potreby je možné, že na e-mailovú adresu spotrebiteľa môžu byť zasielané všetky dodatočné informácie ohľadne jeho objednávky.

2.3. Potvrdenie o doručení objednávky obsahuje informácie o tom, že obchodníkovi bola doručená objednávka, ktorá nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.

2.4. Následne bude zaslaná na e-mailovú adresu spotrebiteľa informácia, ktorá obsahuje oznámenie o tom, či objednávka spotrebiteľa bola akceptovaná (ďalej len "akceptácia objednávky"). Obsahom akceptácie objednávky sú názov a špecifikácia tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o pravdepodobnej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o podmienkach, spôsobe cene a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia pre spotrebiteľa, ďalej údaje o obchodníkovi ako napríklad obchodné meno, sídlo, IČO a podobné. Oznámenie môže obsahovať aj iné potrebné údaje.

2.5. Uzatvorenie kúpnej zmluvy nastáva doručením akceptácie objednávky elektronickou alebo písomnou formou.

2.6. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky spotrebiteľa o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:

a)     o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,

b)     o obchodnom mene a sídle obchodníka informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

c)     o telefónnom čísle obchodníka a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt spotrebiteľa s Obchodníkom, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

d)     o adrese obchodníka, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

e)     o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že spotrebiteľ ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,

f)      o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľa informoval v príslušných článkoch týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

g)     o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

h)     o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka; Obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka

i)      o informácii, že ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

j)      o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 21 ods. 5, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy podľa § 19 ods. 1, ktorej predmetom je poskytnutie služby, po udelení výslovného súhlasu obchodníkovi podľa § 17 ods. 10 písm. c), Zákona o ochrane spotrebiteľa informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

k)     o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

l)      o poučení o zodpovednosti obchodníka za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

m)   o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo Obchodníkom podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo Obchodník poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných spotrebiteľovi po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

n)     o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa Obchodník zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,

o)     o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

p)     o minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

q)     o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

r)      o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

s)      o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých Obchodník vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

t)      o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa Obchodník zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

u)     o potrebných úkonoch na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

v)     o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je spotrebiteľovi dostupná po tom, ako si ju spotrebiteľ písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka, o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka.

 

3. Práva a povinnosti obchodníka

 3.1. Obchodník je povinný:

a) v prípade potvrdenia objednávky formou akceptácie je obchodník povinný dodať spotrebiteľovi tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite a zabaliť ho a zabezpečiť prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,

c) zaslať potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, ako napríklad cez e-mail,

d) najneskôr spolu s tovarom odovzdať spotrebiteľovi v elektronickej alebo písomnej forme všetky potrebné doklady na prevzatie a užívanie zakúpeného tovaru a tak isto ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky ako napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací list, záručný list a daňový doklad.

3.2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny spotrebiteľom za dodaný tovar.

3.3. V prípade nedostupnosti tovaru alebo vypredania zásob, nie je schopný obchodník dodať tovar spotrebiteľovi v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je povinnosťou obchodníka ponúknuť spotrebiteľovi náhradné plnenie, poprípade možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy pre spotrebiteľa (storno objednávky). Odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo storno objednávky je možné zaslaním e-mailu spotrebiteľom. V prípade uhradenia kúpnej ceny spotrebiteľom alebo jej časti, je povinnosťou obchodníka vrátiť všetky platby a teda už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky spotrebiteľovi na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

 

4. Práva a povinnosti spotrebiteľa

4.1. Obchodník oboznámil spotrebiteľa o povinnosti zaplatiť kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou objednávky.

4.2. Spotrebiteľ má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

4.3. Povinnosti spotrebiteľa:

a) zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu obchodníkovi v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného tovaru,

b) prevziať tovar, ktorý bol objednaný a dodaný,

c) v dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.

 

5. Dodacie a platobné podmienky

5.1. Obchodník je povinný dodať vec spotrebiteľovi bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa nedohodli v kúpnej zmluve inak. Pokiaľ si túto povinnosť obchodník nesplnil, môže ho spotrebiteľ vyzvať, aby dodal vec v ním určenej primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde k dodaniu veci ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy.

5.2. Obchodník je oprávnený vyzvať spotrebiteľa na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.

5.3. Povinnosťou spotrebiteľa je prevziať tovar na dohodnutom mieste, podľa kúpnej zmluvy alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len "miesto"). Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a spotrebiteľom dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru.

5.4. Pokiaľ obchodník dopraví tovar spotrebiteľovi na miesto a v časovom rozsahu, je povinnosťou spotrebiteľa prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, prevzatie tovaru osobou splnomocnenou spotrebiteľom. Spotrebiteľ je povinný podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny, o doručení a o odovzdaní tovaru. Povinnosťou tretej osoby splnomocnenej na prevzatie tovaru je predložiť obchodníkovi kópiu akceptácie objednávky. Okamihom doručenia tovaru spotrebiteľovi sa tovar považuje za dodaný. Doručením tovaru spotrebiteľovi sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie spotrebiteľom alebo treťou osobou splnomocnenou spotrebiteľom a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru spotrebiteľom alebo treťou osobou splnomocnenou spotrebiteľom.

5.5. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať obsah zásielky, obal tovaru a aj tovar, ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu obchodníka (napr. kuriér). Pokiaľ bude zistená vada tovaru, je povinnosťou zástupcu obchodníka umožniť spotrebiteľovi vyhotovenie záznamu o povahe a rozsahu vady tovaru, správnosť potvrdí zástupca obchodníka. S takto vyhotoveným záznamom, doručeným obchodníkovi môže spotrebiteľ odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u obchodníka alebo ním určenej osoby. Pokiaľ spotrebiteľ odmietne prevziať dodaný tovar s vadami, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša obchodník.

5.6. V prípade nedodania tovaru obchodníkom, je spotrebiteľ oprávnený v lehote uvedenej v bode 5.1. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný spotrebiteľovi vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní od okamihu doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy. Peňažné prostriedky sa prevedú na bankový účet, ktorý určí spotrebiteľ.

5.7. Dodanie tovaru je realizované prostredníctvom poštovej resp. prepravnej spoločnosti.

5.8. Za doručenie objednaného tovaru obchodník účtuje paušálne prepravné náklady vo výške v závislosti od vybratého spôsobu prepravy podľa aktuálnych cenníkov prepravcov, pričom spotrebiteľ je o cene dopravy informovaný pred odoslaním objednávky. Doručenie tovaru na dobierku obchodník umožňuje len pre Slovenskú a Českú republiku.

  

Osobný odber

 0,-€

Slovenská republika - nákup nad 29,-€

 0,-€

Slovenská republika – nákup pod 29,-€

 4,-€

Slovenská republika - dobierka

 5,-€

Česká republika

 5,-€

Česká republika - dobierka

 10,-€

Štáty EÚ

 15,-€

Ostatné štáty

na dopyt 

 

  6. Kúpna cena

 6.1. Kúpna cena za tovar, ktorá bola dohodnutá v kúpnej zmluve medzi spotrebiteľom a obchodníkom je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). V prípade, ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky spotrebiteľom, obchodník doručí spotrebiteľovi elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh obchodníka na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí spotrebiteľ výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.

6.2. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke obchodníka v čase pred prevzatím tovaru.

6.3. Pri zaplatení kúpnej ceny bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, sa považuje za deň platby, okamih kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.

6.4. Povinnosťou spotrebiteľa je zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

6.5. Obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru spotrebiteľovi, ak spotrebiteľ nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach.

6.6. Montáž, vynesenie tovaru a náklady s tým súvisiace nie sú zahrnuté v kúpnej cene a obchodník tieto služby nie je povinný spotrebiteľovi poskytnúť.

6.7. Obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi zľavu z kúpnej ceny na základe jednorazového zľavového kupónu, pričom poskytované zľavy nie je možné kumulovať.

 

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

 7.1. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda spotrebiteľ až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar.

7.2. Okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo treťou osobou splnomocnenou spotrebiteľom od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní spotrebiteľovi nakladať s tovarom a spotrebiteľ tovar neprevezme, prechádza na neho nebezpečenstvo škody na tovare.

 

8. Reklamačný poriadok (záruka, zodpovednosť za vady, reklamácie)

 

Reklamačný protokol

 

8.1. Na tovar zakúpený spotrebiteľom od obchodníka vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka sa vzťahuje tento reklamačný poriadok. Obchodník poučil spotrebiteľa o jeho právach tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a spotrebiteľ mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.

8.2. Pokiaľ tovar vykazuje  vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka, má spotrebiteľ právo uplatniť si u obchodníka zodpovednosť za vady tovaru.

8.3. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.

8.4. Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).

8.5. Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.

8.6. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.

8.7. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

8.8. Spotrebiteľ je povinný reklamáciu uplatniť u obchodníka alebo určenej osoby.

8.9. Ak tovar vykazuje vady, spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni obchodníka tak, že doručí tovar do prevádzkarne obchodníka a doručí obchodníkovi prejav vôle spotrebiteľa uplatniť si svoje právo podľa týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka. Obchodník odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Spotrebiteľ je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru.

8.10. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

a) doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie spotrebiteľom, obchodníkovi a

b) doručenie reklamovaného tovaru od spotrebiteľa obchodníkovi alebo na to určenej osobe.

Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

8.11. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

8.12. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

8.13. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety.

8.14. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval.

8.15. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodík spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodík bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodík musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

8.16. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak

a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,

b) obchodník odmietol odstrániť vadu, pretože ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,

c) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

e) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.

8.17. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má spotrebiteľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať.

8.18. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny.

8.19. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak ho obchodník výslovne ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené spotrebiteľom, alebo že vec nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.

8.20. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.

8.21. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

8.22. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

8.23. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na jeho náklady. 

8.24. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

8.25. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

8.26. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

8.27. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:

a)  ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná,

b)  ak spotrebiteľ neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,

c)  ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené spotrebiteľom,

d)  ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,

e)  ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

f)   ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,

g)  ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

h)  ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

i)    ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

j)    ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

8.28. Obchodník je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie spotrebiteľovi vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby alebo mailom. O výsledku vybavenia reklamácie bude obchodník informovať spotrebiteľa bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.

8.29. V prípade záručnej opravy tovaru sa predlžuje záručná doba o čas, po ktorý spotrebiteľ nemohol požívať tovar.

8.30. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane spotrebiteľ doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.

8.31. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru.

8.32. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.

8.33. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

8.34. Oprávnenie spotrebiteľa na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal obchodníka o odstránenie vady tovaru skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.

8.35. Ustanovenia týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne platia iba pre subjekty spĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Obchodného zákonníka.

 

9. Osobné údaje a ich ochrana

Informácia o spracúvaní osobných údajov a súhlas s ich spracúvaním pre účely registrácie

Vážený zákazník, chceme Vás ubezpečiť, že ochrane Vašich osobných údajov pred neoprávneným nakladaním venujeme maximálnu pozornosť. Vaše osobné údaje a dáta, ktoré zadávate pri vytvorení objednávok a pri uskutočnení platieb resp. pri Vašej registrácii, sú chránené technickými bezpečnostnými systémami a ďalšími postupmi preverujúcimi príslušné oprávnenia. Na našej stránke sú osobné údaje zisťované a spracovávané v zákonnom rozsahu, v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 2016/679 (GDPR) ako aj so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.

 

Prevádzkovateľ osobných údajov:

POINTS SLOVENSKO s.r.o., IČO 31 369 146, Drotárska cesta 15, 811 02  Bratislava

E-mail: info@vikingsports.sk

Tel.: 00421 905 885 851

 

Účel spracúvania osobných údajov

V prípade, ak je spotrebiteľ / kupujúci fyzickou osobou, je povinný oznámiť obchodníkovi (t.j. prevádzkovateľovi osobných údajov) svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, číslo telefónu, mailovú adresu. Kupujúci poskytuje osobné údaje prevádzkovateľovi dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie s ním. Bez poskytnutia daných osobných údajov náš e-shop nemôže riadne plniť zmluvu s Vami ako kupujúcim a preto kúpnu zmluvu nebudeme môcť ani uzavrieť. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné vzťahy, identifikácia kupujúceho, potvrdenie objednávky, a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty, doručenie tovaru, a následné realizovanie marketingových aktivít, informovanie o akciách, novinkách a zľavách ohľadne podobných tovarov.

Obchodník týmto oznamuje kupujúcemu, že bude ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané prevádzkovateľom na právnom základe uzatvorenej kúpnej zmluvy a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

 

Registrácia

Pri objednávke našich produktov si môžete vytvoriť svoj účet (osobné zákaznícke konto) na našej stránke. Údaje, ktoré sú potrebné pre registráciu sú zhodné s tými, ktoré potrebujeme pre uzatvorenie kúpnej zmluvy s Vami. Vytvorenie si vlastného účtu Vám pomôže pri následných objednávkach, nakoľko už nebudete musieť vypĺňať svoje kontaktné údaje. Taktiež budete mať prehľad o všetkých svojich objednávkach, jednoduchšie môžete vrátiť tovar a podobne.

 

Využitie Vašich údajov pre Newsletter

  Vaše údaje ďalej v súlade s platnými právnymi predpismi využívame aj na naše vlastné marketingové účely. Usilujeme sa predovšetkým o to, aby naša ponuka čo najviac zodpovedala Vašim potrebám.

Vďaka nášmu Newsletteru máte možnosť pravidelne získavať najnovšie informácie o neustále sa meniacich kolekciách našich výrobkov, zľavách – a to buď e-mailom, alebo poštou.Z odberu elektronického Newslettera sa môžete kedykoľvek odhlásiť. Pre odhlásenie Newslettera nájdete na konci každého Newslettera príslušný odkaz. Registrovaní užívatelia môžu zasielanie Newslettera tiež zrušiť v položke „Môj účet". Pre odhlásenie sa z odberu Newslettera sa taktiež môžete obrátiť na našu e-mailovú adresu.

 

Kategórie príjemcov, ktorým môžu byť poskytnuté Vaše osobné údaje (sprostredkovatelia):

  Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje kupujúceho na účely dodania tovaru z uzatvorenej kúpnej zmluvy s kupujúcim prostredníctvom tretích spoločností, ako prepravných spoločností (Slovenská pošta a.s., Slovak Parcel Service s.r.o.), ktorým poskytuje osobné údaje kupujúceho ako meno a priezvisko, trvalé bydlisko, číslo telefónu. Ďalej ide o príjemcov, s ktorými spolupracujeme pri prevádzke nášho e-shopu, resp. pri uplatňovaní si nárokov z uzatvorených kúpnych zmlúv, ako napr. poskytovatelia IT služieb, partnerské internetové obchody, prevádzkovateľ webovej stránky, správca dane, advokáti, znalci, exekútori, orgány činné v trestnom konaní, súdy.

Nie je úmyslom spracovávať tieto údaje mimo krajín EÚ.

 

Bezpečnosť

  Osobné údaje dotknutých osôb sú spracúvané spôsobom, ktorý zaručuje bezpečnosť osobných údajov, vrátane ochrany pred neoprávneným a nezákonným spracúvaním a náhodnou stratou, zničením alebo poškodením, a to pomocou technických a organizačných opatrení zabezpečených prevádzkovateľom. Umožňujeme platbu na dobierku, prevodom na bankový účet, alebo prevodom na PayPal účet. Všetky spôsoby platby sú komplexne chránené bezpečnostnými štandardmi.

 

Profilovanie

  V našom informačnom systéme zhromažďujeme informácie, ktoré nám z technických dôvodov automaticky odovzdáva Váš prehliadač.

Ide o tieto údaje: typ a verzia prehliadača, používaný operačný systém, URL predchádzajúcej navštívenej stránky, meno hlavného počítača (IP adresa), čas požiadavky na server.

Pri ukladaní nie sú tieto údaje anonymné a nie sú spájané s osobou, ktorej sa týkali. Tieto údaje nie sú ani prepájané s údajmi z iných zdrojov.

V rámci funkcie vyhľadávania obchodu sa webovej stránke odovzdávajú geografické dáta v podobe zemepisnej šírky a dĺžky.

Naša webová stránka využíva funkciu Cookies. Cookies sú malé textové súbory, ktoré Váš prehliadač ukladá vo Vašom počítači. Umožňujú našim systémom rozpoznať Váš prehliadač, a tak Vám napr. našu reklamu na špeciálne akcie ukazovať len obmedzene. Cookies nám umožňujú optimálne prispôsobiť našu internetovú ponuku Vašim potrebám. Naše cookies sú pomocou bezpečnostného štandardu Vášho prehliadača chránené proti prečítaniu treťou osobou. Cookies nepoužívame na identifikáciu osoby užívateľa.

V pomocníkovi, ktorý je súčasťou menu väčšiny webových prehliadačov, sa môžete dozvedieť, ako nastaviť Váš prehliadač tak, aby neakceptoval nové cookies, alebo Vás na nové cookies upozornil, ako aj to ako všetky cookies, ktoré ste dostali, vypnete. My Vám však odporúčame nechať funkcie cookies plne v prevádzke, pretože iba pomocou cookies je možné zmysluplne regulovať našu reklamu. Cookies nespôsobujú na Vašom počítači žiadne škody a neobsahujú žiadne vírusy.  Spracúvanie nevyhnutých cookies sa uskutočňuje na základe nášho oprávneného záujmu a analytické a marketingové cookies výlučne na základe Vášho výslovného súhlasu, ktorý potvrdíte na hlavnej strane našej webovej stránky.

 

Doba uchovávania Vašich osobných údajov

  Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať Vaše osobné údaje ako dotknutých osôb počas trvania kúpnej zmluvy, resp. počas doby registrácie zákazníka prostredníctvom internetového obchodu.

Po ukončení zmluvy alebo záväzkov z nej vyplývajúcich máme Vaše údaje uložené do uplynutia premlčacej doby na uplatnenie práv vyplývajúcich zo zmluvy, taktiež na obdobie, ktoré je stanovené v príslušných právnych predpisoch, najmenej však desať rokov od skončenia zmluvného vzťahu.

Vaše osobné údaje budeme na zasielanie marketingových informácií spracovávať, kým svoj súhlas nezrušíte.

 

Práva dotknutej osoby:

·       právo požadovať od poskytovateľa prístup k svojim osobným údajom,

·       právo na opravu, doplnenie a vymazanie osobných údajov,

·       právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov,

·       právo na prenosnosť svojich osobných údajov,

·       právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov,

·       právo odvolať súhlas, ak je súhlas právnym základom spracúvania osobných údajov,

·       právo podať sťažnosť dozornému orgánu - Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, https://dataprotection.gov.sk/uoou/sk.

Uvedené práva zakotvuje článok 15 až 21 nariadenia EÚ o ochrane osobných údajov (GDPR). Zákazníci, ktorý sa registrovali na našej stránke, si môžu svoje údaje kedykoľvek prezerať, spracovávať alebo mazať v oddiele „Môj účet", a to po zadaní Vašej e-mailovej adresy a hesla.

Vždy, keď máte pri návšteve našej webovej stránky možnosť zadať osobné údaje, prosíme Vás, aby ste si sami pre seba stanovili, ktoré údaje nám chcete poskytnúť. Políčka, ktoré sú označené ako povinné, je potrebné vyplniť, aby mohla byť Vaša otázka, požiadavka alebo Vaša objednávka spracovaná. Ďalšie nepovinné údaje, ktoré máte možnosť uviesť, sú využívané pri optimalizácii našej on-line ponuky, príp. na štatistické účely.

 

Súhlas so spracúvaním osobných údajov pre účely registrácie

  Každý zákazník, ktorý si na našej webovej stránke vytvoril osobné zákaznícke konto, t.j. sa registroval, vyjadruje súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov nasledovne:

Týmto udeľujem súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov v zaregistrovanom rozsahu za vyššie uvedených podmienok, ako aj so spracovaním údajov o nákupoch tovaru a služieb prevádzkovateľovi v zmysle nariadenia EÚ č. 2016/679, ako aj zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov poskytnutých na účely registrácie na webovej stránke www.vikingsports.sk. Účelom spracovania osobných údajov je súčasne ponuka výrobkov a služieb, marketingové služby, prieskum trhu a spokojnosti zákazníkov, spotrebiteľské súťaže ako aj zaradenie osobných údajov do všetkých informačných systémov spoločnosti POINTS SLOVENSKO s.r.o. Súhlas udeľujem dobrovoľne a potvrdzujem, že mnou uvedené údaje sú správne a pravdivé.

Vyhlasujem, že som bol/a informovaný/á o podmienkach spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke www.vikingsports.sk.

 

10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

 

Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy /vrátenie tovaru/

 10.1. Pokiaľ dôjde k nemožnosti splniť svoje povinnosti zo strany obchodníka, vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a zároveň je povinný ponúknuť spotrebiteľovi náhradné plnenie alebo možnosť pre spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je obchodník povinný vrátiť spotrebiteľovi už zaplatenú kúpnu cenu resp. jej uhradenú časť za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený spotrebiteľom.

10.2. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru.

10.3. Začiatok plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy je stanovený na deň, v ktorý spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo pokiaľ

a) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

b) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.

10.4. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

10.5. Pri odstúpení od zmluvy sa vyžaduje písomná forma, spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy omylom alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo pomocou formulára. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa.

10.6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu spotrebiteľa, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu spotrebiteľa.

10.7. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil.

10.8. V lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, je spotrebiteľ povinný bez zbytočného odkladu zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

10.9. Zásielky na dobierku nebudú preberané obchodníkom. Odporúča sa tovar poistiť. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

10.10. Náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša spotrebiteľ. Tovar sa vráti priamo obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru.

10.11. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

10.12. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa s spotrebiteľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby spotrebiteľovi v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

10.13. V súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

a) poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,

h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a

2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa  § 17 ods. 12 písm. b)  alebo  ods. 13 písm. b) , ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

n) Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa  § 20 ods. 1 písm. b) ods. 2 písm. b)  a  ods. 3 , ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.

o) Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

10.14. Tieto ustanovenia výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

 

11. Alternatívne riešenie sporov

  V prípade zmluvy uzatvorenej so spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (SOI), ak obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava

Odbor výkonu dohľadu

http://www.soi.sk

ba@soi.sk 
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

fax č. 02/58 27 21 70

 

12. Záverečné ustanovenia

 12.1. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

12.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

12.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a ostatných relevantných právnych predpisov Slovenskej republiky.

12.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči spotrebiteľovi uzavretím kúpnej zmluvy.

12.5. Spotrebiteľ bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.